Hoppträääning!

Idag hopptränade jag för Sara. Riktigt kul att man faktiskt känner skillnad på andra gången, även fast man inte har hoppat något mellan lektionerna. Känns som att det är jag som sinkar honom i hoppningen lite bara.
Det känns som att jag måste coola ner mig lite och lita på att han hoppar och fixar en del själv, för för tillfället så känner jag att jag alltid måste göra det bästa för honom och då sitter jag och spänner mig, blir nervös och tänker helt enkelt inte på de simpla grejerna som faktiskt bara behövs för att han ska hoppa. Men i slutet fick vi in en jättebra feeling och hoppade en bana på ca 75 cm iaf. :)
Banan var på 5 hinder, två rättuppstående på ena långsidan med 2 galoppsprång mellan, ett rättupstående på diagonalen och ett stigsprång och ett rättuppstående på andra långsidan med 3 galoppsprång mellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0