22/9 2011

Ska verkligen, verkligen försöka att börja skriva på riktigt litegrann nu! Iaf ett inlägg/dag som motsvarar ridpasset den dagen!

Idag  red jag iaf ut. Piggaste hästen = riktigt tittig och dum! Ville inte gå förbi två hästar (ja ni läste rätt) vid ridskolan, så fick ändra min planerade ridtur och ta en annan väg eftersom att mongot ställde sig på tvären för alla bilar, som förövrigt inte hade någon respekt för fem öre och körde förbi även fast min häst och jag tog upp halva vägen och han stod och studsade helt okontrollerbart i mitt försök att komma förbi dom där jäkla hästarna. Ibland suger livet, och just då höll jag verkligen på att sprängas asså.
Jaja.. När jag hade galopperat av Zollan lite så lugnade han ner sig och jag tyckte att passet blev ganska bra i slutändan ändå. Vilken jävla krigare jag är asså.
Nej men det är riktigt svårt, speciellt för mig som verkligen har lätt att haka upp mig på grejer och kan bli riktigt förbannad, att inte bry sig om vissa grejer som han gör.. det är verkligen svårt att veta hur man ska hantera vissa situationer med honom på bästa sätt.. men det kommer väl antar jag!

Nu blir det sängen för min del, känner mig lite hängig så måste sova bort det!

måste fortfarande hitta någon som kan fota lite, men har en film som jag kanske kan publicera när jag rider för Lena Malmqvist. Sålänge får ni nöja er med bilder som denna :) Efter dagens ridpass, Zoltar kör sin favvo-position och spänner underhalsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0