4/9 2011

Idag red jag lektion för Bella på Zoltar. Gick riktigt bra faktiskt! Går bara bättre och bättre för varje gång! Känns verkligen som att det börjar går uppåt just nu, börjar lära känna honom mer och mer och med tanke på att han börjar bli mycket lugnare på gången och är inte lika otålig längre (peppar, peppar) så känns det jättebra! 
Vi tränade på grunderna, som vanligt. Att han skulle lyssna, gå i ett lugnt, avslappnat tempo och framför allt försöka få honom att ligga på mer på bettet eftersom att han har så jäkla lätt att släppa bettet helt och bara gå om man är för hård i handen eller tar för mycket i honom.

just nu känns det iaf som att känslan att jag har valt rätt häst stiger, har ju varit lite segt på den fronten! bubbis ♥

I verkligen brist på ridbilder, så bjuder jag på en bild från sommarbetet på Zoltar!
Info om både honom och mig kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0