Träning för Lena Malmqvist 15&16/9 2011

För en vecka sen kom som sagt Lena Malmqvist från Lund och hade träningar hos oss. Helt sjukt roligt och lärorikt. Zoltar skötte sig exemplariskt och vi fick faktiskt jätte mycket beröm, både jag och han!

Jag har haft väldigt mycket problem när jag har ridit att han rinner iväg och jag inte riktigt får tag på honom, men när jag red för Lena så satt det som gjutet! Självklart har vi fortfarande en riktigt låååång resa framför oss, men det kändes jätte bra att ha fått känna det där för första gången på honom. Var så stolt över honom! 

Filmen är från första ridpasset. Mamma glömde att filma dagen efter, då det verkligen gick grymt! Jaja, blir väl fler tillfällen för det! Lena ska troligtvis komma upp en gång i månaden framöver (yeeeees!!).

Första dagen var det inte lika många stunder där allt klaffade, men det är de få stunderna när det gör det, det är dem jag strävar efter. Man ser tydligt när det verkligen fungerar! Det jag måste tänka på är att alltid rama in och ha stilla händer!

visst ser han större ut än 162 cm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0